Jumaat, 8 Mei 2009

PAS SUDAH JADI PARTI KAYU API?

Apakah sudah terjadi kepada PAS hari ini? Di manakah roh Islam yang dijadikan wadah perjuangan parti tersebut selama ini? Di manakah letaknya budi pekerti, akhlak dan moral yang jelas menjadi tiang kepada ajaran Islam? Melihat kepada kejadian yang paling hina di DUN Perak semalam, kurang ajar, tidak bermoral dan bukan dilakukan oleh manusia yang bertamadun, selain daripada PAS juga terlibat dengan perangai jahat dan cemar itu, kenapakah pemimpin tertinggi PAS yang terdiri daripada para ulama mengunci mulut? Apakah PAS sekarang ini sudah jadi parti kayu api? Ulama "mee celup" seperti kata anak lelaki Tok Guru Nik Aziz?

UMNO ada juga sekutu dan sahabat seperti MCA, MIC dan parti pelbagai kaum dan suku di Sabah dan Serawak, tetapi tidak pernah ikut telunjuk mereka, apatah lagi dalam kerja-kerja cemar, tidak bermoral dan hina. Parti-parti dalam Komponen BN walaupun ada sedikit sebanyak yang tercalar dan terluka tetapi tidak sampai kepada tahap yang amat hina seperti yang dilakukan oleh parti-parti sekutu PAS di DUN Perak semalam.

Apakah kerana mahukan kuasa dan jawatan, PAS sanggup mengadai maruah dan roh Islam yang menjadi pangsi perjuangan parti itu sejak puluhan tahun? Di manakah Tok Guru Nik Aziz? Atau Haji Hadi dan lain-lain yang dikatakan amat disegani dan dihurmati dalam PAS. Tidak bolehkah memberi nasihat sepatah dua kepada Nizar Jamaluddin supaya jangan terus-terusan diperkudakan oleh DAP sehingga sanggup memaki hamun sesama Melayu dan Islam, menghina Sultan dan sebagainya. Jangan hanya menang sorak kampung sendiri tergadai.


Tok Selampit --- Melayu kena sedar dan kembali ke pangkal jalan.

1 ulasan:

jamilkucing berkata...

Bermula dari 5 Febuari 2009, jumlah ADUN UMNO 27, jumlah ADUN DAP 17. PKR 5, PAS 6, MCA 1 dan 3 ADUN Bebas.

Itu pun dah cukup terang dan jelas akan 'suara rakyat' dan siapa yang sepatutnya menjadi Menteri Besar. Walaupun aku bukan orang UMNO tapi aku tak mudah ditipu oleh fahaman anwarisma wal juburi!!

Oleh kerana MCA berada di dalam Barisan Nasional, maka jumlah kerusi BN ialah 28 orang dan 3 ADUN bebas telah membuat pengakuan di hadapan Paduka Seri Sultan Perak bawa mereka bertiga memberikan sokongan kepada BN, menyebabkan kekuatan BN ialah 31 sedangkan Pakatan Rakyat ialah 28.

Bodoh sangatkah Paduka Seri Sultan Perak untuk membubarkan DUN? Ajaran demokrasi barat mengajarkan bahawa kelebihan satu undi juga dikira majoriti, jadi atas alasan apakah Nizar minta DUN dibubarkan? Siapakah Nizar dalam PR yang menjawat kedudukan yang sepatutnya disandang oleh Ngeh atau Nga?

Fahaman anwarisma al juburi membenarkan amalan lompat parti dan disokong oleh Mursyidul Am PAS setelah dijangkati oleh virus Erdogan kecuali Kapal Karam memandang kerja itu jijik dan hina.

Kalaulah pada 16 Sept 2008, berlaku lompatan oleh 30 ekor katak dari BN ke PR, sudah tentu kamu akan menyanjung dan mendewakan katak katak itu. Apakah kamu akan mengatakan berlakunya 'rampasan kuasa' sekiranya al juburi berjaya memenangi sokongan majoriti Ahli Parlimen untuk menjadi Perdana Menteri, walapun dengan kelebihan 1 kerusi??

Jahat sungguh wabak presepsi yang disebarkan oleh virus A1N1 (Anwar Ibrahim Nombor 1) yang berpunca dari BABI (Brother Anwar Bin Ibrahim) yang bertopeng manusia.

Semoga Saiful Bukhari Azlan terus gagah dan tabah untuk menghantar al juburi balik ke Sungai Buloh bagi menghabiskan sisa umurnya di sana.... Amin!