Sabtu, 4 Oktober 2008

KEHANGATAN DI TITIWANGSA BERMULA




Setelah kita semua menyambut aidilfitri kini bermulalah satu episod panas di Ttiwangsa yg menyaksikan beberapa pertandingan jawatan dalam umno Bahagian Titwangsa.
setelah Dato Seri Suleiman menang tanpa bertanding bagi jawatan Ketua Bahagian pasti tumpuan nampaknya pada jawatan Timbalan yg ditandingi satu lwn satu diantara penyandangnya Dato Johari Ghani dan Datuk Rosman. Kedua2 calon ini mempunyai kebolehan dan kekuatan masing2.mana tidaknya kedua2 calon ini adalah usahawan berjaya dan memegang jawatan tinggi dalam syarikat gergasi negara. Pasti kempen2 akan lebih panas dan lebih aktif dijalankan oleh kempen manager masing. Banyaklah yg akan gugur nanti.........

Bagi jawatan Naib Ketua Bahagian pula Tahniah kepada saudara Effendy Zahari yg telah menang tanpa bertanding setelah Dato Aziz iaitu calon BN yg kalah pada pilihanraya lalu tidak mendapat cukup pencalonan utk bertanding.

Tidak lupa jawatan Ketua Pemuda yg telah panas dan menjadi semakin panas diantara Ahmad Idham dan Azizul. nampaknya byk komen2 panas tentang pertandingan ini di blog ini dan juga wilayahkini. Seperti sedia maklum Ahmad Idham adalah anak kepada Dato Seri Suleiman iaitu Ketua Bahagian dan diharap dapat meneruskan perjuangan yg telah dilakukan beliau utk memajukan Parlimen Titiwangsa dan Azizul pula adalah seorg ahli perniagaan yg berharap agar dapat membantu pemuda titiwangsa dalam bidang perniagaan dimasa depan.gemuk2lh perwakilan lepas ni sebab tiap2 malam ada jemputan makan lepas ni.  

Bagi jawatan Naib Ketua Pemuda pula nampaknya ada pertandingan 3 penjuru atau 3N. diantara pengikut setia Ahmad Idham iaitu saudara Norsham, saudara Norham dan Saudara Nazir. Walaupun Nazir pada mulanya nampak terpinggir kerana beliau membawa Dato  Aziz semasa PRU yg lepas . Tapi budak muda ini bukan calang2 orgnya dan mempunyai wawasan yg tinggi. Nampaknya saudara Norham dan Norsham haruslah bekerja lebih keras dan tidak memandang ringan cabaran dari saudara Nazir.Terutama Norham yg pada mulanya dianggap pilihan tapi kini seperti semakin dicabar hebat.

Saya berharap agar calon2 ini bertanding dgn semangat setiakawan keran selepas habis pemilihan byk kerja lagi yg perlu dilakukan bersama2. Jgnlah terlalu mengikut perasaan dan menyerang eribadi pihak lwn. Tunjukkanlah kebolehan masing2 utk membawa UMNO Titiwangsa kembali gemilang. 

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa la lu mat si Nazir tu bukan calang-calang, tanya dia berapa hari baru jadi ahli UMNO, suruh dia buat bakti dulu baru tanding

Dato' Keramat berkata...

minta maaflah kalau wa sllap, maksud wa bukannya kehebatan dia dalam umno titiwangsa tapi kehebatan beliau dalam menguruskan perniagaan beliau sehingga berjaya sekarang dan kedudukan yg dimiliki jika dibandingkan dgn calon NKP yg lain walaupun suda lama aktiff dalam umno Titiwangsa tapi dari kebolehan di luar dunia umno Titiwangsa jauh ketinggalan.

Tanpa Nama berkata...

apa bakti idham,azizul,norham dan norsham walaupun dah lama jjadi ahli umno. apakah perjuangan umno. kalau setakat hebat dalam umno titiwangsa je tak payahlah nak bangga.
Kena ingat umno kena membantu semua org melayu islam tak kira ahli umno ke tidak.
Kalau sekadar tolong org umno je itupun yg berjawatan saja patutlah ramai org dah tak minat sertai umno.

Tanpa Nama berkata...

woi asyik komen pasal pemuda je.. komenlah pasal bahagian...

Datuk Rosman ni bukan dah kena Bankrupt dengan Dana Harta ke.. boleh ke dia bertanding..

Perwakilan berkata...

Betul juga kanapa sunyi je pertandingan jawatan Timbalan Ketua Bahagian ni, mungkin org tua2 ni tak layan internet kot maklumlah kabanyakkan jeneral dah lanjut usia(Buta IT).
Sebelum raya nampaknya fudin terlalu konfiden kempen yg Dato Rosman akan menang sebab Dato Rosman dah sediakan duit berlori tapi tak gugur2 pun.
Saya rasa Dato Jo lebih lyk sebab dia rajin turun jumpa org bawah. Kalau minta tolong pun yg saya nampak takde masaalah setakat ni.
Dato Rosman ni susah nak jumpa yg boleh jumpa dia punya org je mcm mahyudin dan fudin.
Masa pru12 ari tu pun jaga jentera kenderaan huru-hara.

Tanpa Nama berkata...

Zuri beli kereta mercedes baruuu...

Tanpa Nama berkata...

lantaklah zuri nak beli apa. kau ingat mercedz tu mhal sgt ke? tak sangka ramai lagi org KL berffikiran mcm org kg.
setakat beli keta baru utang bank pulak tu..
kalau beli helicopter ke, private jet ke, kalau keta tu lamborgini. masereti atau ferari oklah jugak.
bangang2 budak2 kat titiwangsa ni sekarang.

Tanpa Nama berkata...

mana org2 dato rosman ngan dato jo ni takde komen ke boss korang nak bertaanding ni.

Tanpa Nama berkata...

Mungkin betul apa yang dikatakan oleh Perwakilan 6 Okt. Mungkin jeneral kedua-dua calon ni buta IT. tu pasal takda komen tentang pertandingan jawatan timbalan.

Saya rasa Dato Jo beloh menang kali ini. Kalau perwakilan pun buta mata dan buta hati, pilihlah dato rosman yang timbul bila ada pertandingan.

dato rosman nin pun pemimpin bermusim. Dahlah macam tu, kedekut pulak. Cubalah minta sponsor untuk buat program atau bantuan lain2, takan dapat pun. Kedekut pahit.

Kpd jeneral dato rosman, tak payahlah nak kempen2 lagi, suruh dia nasihatkan dato rosman dok diam2 jaga je noniswara. UMNO sekarang memerlukan orang2 yang boleh berkerja membantu ahli2 di bahagian.

Oleh itu, rasanya Dato Jo orang yang berkelayakan.

aileb berkata...

nantikan hari pertandingan siapa yang akan kena tgel nanti