Ahad, 15 Mac 2009

Titiwangsakini @ UMNOkini

Nampaknya semakin terpinggir cerita @ berita mengenai Titiwangsa disini. Samalah dgn Pemimpin2 UMNO bahagian terutama Pemuda apabila terlalu sibuk melobi @ menguruskan calon2 yg bertanding sehingga terpaksa menanguhkan semua aktiviti utk warga Titiwangsa. Warga Titiwangsa nampaknya terkontang kanting kerana pemimpin yg diharapkan sibuk.

11 ulasan:

Tangkap Antu aka Ghosbuster berkata...

tak per.. kitaorang pun tengah kerja keras.. supaya pimpinan UMNO yang sebenar menjadi pemimpin.. setidak-tidaknya tak de lah.. perwakilan kena temberang sampai ambik Nazir Keling jadi pemimpin. yang baru jadi ahli UMNO tak sampai 18 bulan..

MENYEDARI.. bahawa Titiwangsa kini di jajah oleh PAS kita kena ada Network dan kepimpinan yang boleh bantu dan percaya kepada perjuangan tulen orang Melayu.. supaya tidak lagi ada calon-calon yang di ambil tidak lagi menepati kehendak rakyat.

Kita tidak mahu rakyat tolak kita.. kerana pemimpin-peminpin ini.

Dalam masa yang sama program tempatan tetap berjalan dan jentera kita tetap bersama-sama menjayakan.

Program / Seminar Puteri ada, Perjumpaan dengan Zon-Zon ada, Program lawatan Pak Lah ke Pasar Minggu ada, mcm-macm ada...

Banjaran Titiwangsa berkata...

aku hairan lah kenapa kamu bencikan nazir tu sampai kau rang panggil dia dengan bermacam-macam nama..tapi kamu kena ingat dia menang dalam pemilihan yang lepas dengan kelebihan undi yang banyak so jangan lah ingat awak tu bagus sangat dalam politik titiwangsa ni..kalau kau rasa kau bagus sangat beritahu aku apa sumbangan kau pada umno titiwangsa sebelum si Nazir tu ada..jangan cakap tak serupa bikin..hanya orang kafir suka buat mulut macam kau ni..tak puas hati kita semuka ada berani..

Tangkap Antu aka Ghostbuster berkata...

Saya pun tak sangka.. kenapa nazir jadi pilihan para perwakilan pemuda.. mungkin ada benarnya kata Tengku Ahmad Ritauddin elok bubarkan sayap.. sebab terlalu teruk terlibat dalam politik wang..

Bukannya saya benci pada Nazir.. tapi saya lebih benci pada orang yang mengangkatnya jadi pemimpin kerna terlalu buta melihat fakta tapi dek kerana seronok mendengar cerita jam rolex, gedung-gedung kapal dan projek berjuta-juta..

Kalau betul pejuang untuk bangsa.. tak yah tunggu jawatan, peliharalah perjuangan deminya. Cuma yang saya dukacitakan adalah pasukan. Pasukan untuk menghadapi pembangkang. Dah jelas apabila pasukan itu lemah dan terlalu berpolitik. siapa yang rugi orang Titiwangsa yang rugi, Pemuda-pemuda Titiwangsa yang Rugi.

Handal tak de lah.. tapi dah masaklah dengan perangai Pemuda.. Cakap banyak Kerja Tak Dak..

SILA AMBIL PERINGATAN - Bahawa kejatuhan Empayar Islam dahulu adalah kerana adanya manusia yang gila kuasa, pangkat dan derajat.Sedangkan semasa pembangunan dan gemilangnya Empayar ini di asaskan dengan sifat-sifat keimanan dan tauhid i.e orang yang ada pegangan dan pendirian sehingga disegani oleh para cendiakawan barat. Janganlah kita sampai terjadi seperti dibicarakan dalam Al-Quran seperti orang yang buta hatinya, pekak telinganya, buta matanya kerana ada tutupan / gagal untuk menganalisa antara yang baik dan yang buruk.. maka bencanalah menanti kita.

SIMPANLAH TENAGA KEKUATAN YANG ADA PADA DIRIMU WAHAI BANJARAN TITIWANGSA KERANA SEKIRANYA TAKDIR TUHAN MENGGOCANG PAKSIMU MAKA YANG TINGGAL HANYA DEBU-DEBU...

p.s. hai tak leh kene kutuk rupanya.. satu lagi kriteria tak leh jadi pemimpin sebab tak boleh absorb penghinaan... beb Rasulullah orang hina ini kan pulak bos lu..

Banjaran Titiwangsa berkata...

wahai saudara Tangkap Antu aka Ghostbuster Islam tak mengajar pengikutnya menghina sesama Islam kalau orang kafir hina rasulullah..rasulullah tu agama apa..kalau awak hina seorang umat islam sama seperti awak menghina rasulullah betul tak jadi kita sesama agama jagalah nama agama kita dan bangsa kita.saudara saya tak kuat tapi saya benci orang yang hepokrit seperti awak paku dulang paku serpeh kata orang awak yang lebih, bawa bawa lah bertaubat jangan lah terlalu bijak bercakap tapi tak tahu apa yang awak cakapkan.Sekian Assalamualaikum

Tangkap Antu aka Ghostbuster berkata...

Sabda Rasulullah S.A.W:

Kalau kamu lihat kemungkaran
maka robahlah dengan tangganmu
kalau kamu tidak berdaya
maka robahlah dengan lisanmu
kalau kamu tidak mampu
bencikanlah ia dalam hati mu
maka itu adalah selemah-lemah iman..

Lagi Rasulullah berpesan:-

“ Apabila amanah telah disia-siakan, maka tunggukan kehancuran, sahabat bertanya : Apakah maksud mensia-siakannya, baginda menjawab : “Apabila sesuatu urusan/jawatan itu diserahkan kepada orang yang bukan ahlinya, maka tunggulah saat kehancuran.”
(Hadis riwayat al-Bukhariy)

Satu Lagi Dari Hujjah Seorang Ulamak

Yusuf Qaradhawi dalam bukunya ‘Fiqh Daulah’ menyatakan

Islam memandang seorang pemimpin itu sebagai wakil atau orang yang diupah untuk mentadbir urusan umat. Oleh itu umat berhak untuk memperhitungkan kesilapan wakilnya atau mencabut perwakilan tersebut daripadanya bila–bila masa, terutama jika dia terbukti tidak menunaikan kewajipan dan tanggungjawabnya. Seorang pemimpin dalam Islam bukan merupakan seorang penguasa yang kebal daripada kesalahan atau berada di atas undang–undang.

kalau nak cerita tentang Islam percayalah saya hanya menjalankan tanggungjawab.

p.s. patutlah mara.. yang aku ni tak tau lak.. rupanya si Nazir sudah kena belasah dalam surat layang se Malaya, point yang dihujahkan lak sama.. ditambah pulak katanya Tak Mengundi pun pada pilihanraya yang lepas walaupun bertindak jadi Penasihat kepada Calon..

Untuk Pengetahuan Banjaran Titiwangsa, Demi Allah dan Rasul saya tak terlibat.. cuma kalau betul si Nazir nak jadi pemimpin halusi lah firman dan hadis di atas, kalau nak saya banyak lagi ada no..

Jangan Mare ha................

Banjaran Titiwangsa berkata...

Assalammualaikum saudara Tangkap Antu aka Ghostbuster, Saya merasa besar hati kerana masih ada hamba Allah yang masih ambil berat terhadap perkembangan UMNO Titiwangsa ingat dah tak ada yang ambil tahu..bukan apa saya bukan nya nak bela si nazir tu tapi bagi saya dia sapa hanya NKP mana KP yang patut pertanggung jawap atas segala perkara yang berlaku dalan Titiwangsa ni..skang sebuk ke hulu ke hilir collect sana collect sini mana tanggungjawap beliau pada warga pemuda Titiwangsa..ada kah perwakilan telah membuat kesilapan kerana memenangkan beliau dalam pemilihan yang lalu..kalau menang ceput tak yah lah nak gah..tak apa kita tenguk selepas pemilihan peringkat pusat apa dia nak buat lepas tu..kalau Boss dia menang ok lah tapi kalau Kalah cam ner..dengar cerita benar atau tidak tak tau lah orang bercerita dia dah berhenti kerja di SPNB apa sumber beliau utk takbir Pergerakan kalau hanya harap elaun dari pusat..tak apalah kita tunggu dan lihat selapas ni..wasalam

Tangkap Antu aka Ghosbuster berkata...

Sekurang-kurangnya KP Titiwangsa tak de la sebok pegi bertanding jadi Exco Pemuda Malaysia cam bos kau tu..

Sepertimana tulisan awal saya.. kita mencari pasukan.. individu kita tak kuat tapi apabila bergerak dalam pasukan kita kukuh..

Menang atau kalau itu kehendak tuhan.. tapi yang paling penting usaha mesti ada.. dan calon yang di bawak penuh wibawa dan berani..

Mana khir toyo bila mukriz suruh Pak Lah berhenti apatah lagi si khairi yang himpit mukhriz kanan dan kiri..

p.s. ohh.. ye ker dah berhenti SPNB.. hmm baguzlah.. kerja gomen payah nak bergerak..

tapi rasanya lebih baik dari gebang se Malaysia katanya KAPAL DI LAUT GEDUNG DI DARAT sekali rupanya proksi bangang jer.. Ha! Ha! Ha!.. meniaga pun tak reti..

Gila Kuasa berkata...

KP tak bertanding exco tapi sibuk berkempen mengalahkan org yg bertanding.

Tangkap Antu aka Ghostbuster berkata...

hmm.. Banjaran Titiwangsa dah Gila Kuasa ke.. Memang Sedap Nama Dan Tepat Sangat, Tahniah


ha.!!! kali ni nama aku dah rasmi.. tak de siapa yang menyalahgunakan nama aku lagi

banjaran titiwangsa berkata...

itu lah awak silap si Nazir tu bukan Boss aku aku anggap dia sebagai pejuang dalam politik..kalau dia rasa dia(KP)berkemapuan untuk bertanding bertandinglah tak sapa yang halang tapi kalau si Nazir tu rasa dia berkemapuan biar lah bukan dia minta duit dari pemuda Titiwangsa untuk taja dia..matang lah sikit pemikiran kau tu jangan terlalu catek..kamu pun cakap yang penting usaha mesti ada..andai kata si nazir tu menang kan kita harus berbanga di Pergerakan Pemuda Titiwangsa ada seorang wakil dari Pemuda UMNO pusat..itu lah sebenar nya kenapa KP dan rakan-rakan beliau takut si Nazir tu bertanding dan menang..Dia(KP) takut dengan bayang bayang nya sendiri..kamu pun ada bercakap kita mencari pasukan.. individu kita tak kuat tapi apabila bergerak dalam pasukan kita kukuh..kalau si Nazir tu menang kan lagi kuat pasukan kita..sudah lah saudara Tangkap Antu aka Ghosbuster enough is enough

Tanpa Nama berkata...

tempat jatuh lagi dikenang....aduh!tempat sendiri tak dijaga dan tak de buat ape dah nak tanding jawatan kat pusat.oops lupa.NKP masih baru kat titiwangsa mana pernah rasa jatuh bangun kat ttwangsa lagi.patutlah terus lupa kawasan.