Khamis, 5 Februari 2009

HIPOKRASI AHLI POLITIK


KOTA BHARU: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menyifatkan perbuatan
berpaling tadah di kalangan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pakatan Rakyat sehingga tumbangnya kerajaan negeri adalah pengkhianatan kepada penyokong mereka yang bersusah payah berkempen ketika pilihan raya umum lalu.
Justeru, beliau masih berharap pilihan raya negeri diadakan di Perak, bagi membolehkan Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional kembali kepada rakyat mendapatkan mandat baru untuk membentuk kerajaan. "Saya rasa cukup dukacita apabila timbul cerita wakil rakyat hilang selama dua tiga hari dan kemudian nak melompat. Saya tak faham macam mana keadaan ini boleh berlaku di Malaysia. Manusia macam ni patut dilemparkan dengan kasut. "Selepas dapat undi dalam pilihan raya, tiba-tiba mereka jual (berpaling tadah). Perbuatan ini pastinya ada perancang yang memujuk mereka sebagai cara mudah mencari majoriti (membentuk kerajaan). "Kalau begini, lebih baik tak payah diadakan pilihan raya, sebaliknya cukup diagihkan duit saja," katanya kepada pemberita di rumahnya di Pulau Melaka, di sini, petang tadi. Beliau menyifatkan, hanya pemimpin yang rasuah saja sanggup berpaling tadah sehingga menyebabkan masalah pergolakan politik di negara ini tiada kesudahan.
nik aziz dah hilang sabar ATAU beliau menyindir Penasihat PKR yang memulakan isu 'katak' sempena rancangan 16 September sehingga mereka menghantar rombongan melawat Taiwan juga semata-semata mahu memujuk rombongan ahli parlimen BN.

Namun begitu, semasa Adun Bota melompat ke kolam PKR baru-baru ini tidak pula beliau mencadangkan agar kasut dibalingkan kepada Adun tersebut.Malahan tidak juga mereka menggesa agar pilihanraya kecil DUN Bota diadakan semula.Hmmm,manusia dengan dunia yang fana ini,hanya mencari jalan untuk menegakkan 'kebenaran' agar hanya mereka sahaja yang dipandang elok dan betul.
Disebabkan Adun Bota jugalah Dato' Seri Tajol Rosli telah dengan secara hormat meletak jawatan sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Perak.Namun bagi MB Perak dari ahli PAS ini secara angkuh dan ingkar titah Tuanku Sultan Perak enggan melepaskan jawatan beliau.Betapa seseorang boleh menjadi kemaruk dan gila kuasa apabila dunia menjadi keutamaan sehingga lupa bahawa dunia ini hanya sementara.Jika mengikut logiknya,insan inilah patut malu dan meletak jawatan kerana bukan 1 ADUN lari tetapi 3 ADUN sekaligus.


Sekadar renungan.........begitu mudah menukar pendirian demi kepentingan

Lompat parti tidak salah - Nik Aziz KOTA BHARU 16 Sept. - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berpendapat, tidak menjadi kesalahan kepada Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengambil alih kerajaan dengan memujuk Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) lompat parti. Katanya, apa yang dilakukan Anwar adalah selaras dengan kehendak demokrasi, mengikut peruntukan undang-undang dan sejajar dengan tuntutan masa dan keadaan. "Kalau Anwar tidak buat macam itu, nak buat macam mana lagi, sementara menunggu pilihan raya, buat macam ini dulu.
CEEWAH!selaras kehendak demokrasi dan mengikut undang-undang tuuuu...
SIAPE YANG PATU DIBALING KASUT NI???KOME KE MIKE???

Tiada ulasan: