Selasa, 3 Mac 2009

APA NAK JADI ? INDIA DAH BERANI NAK SERANG MELAYU?

Kabarnya satu kumpulan India cuba menyerang satu kumpulan NGO Melayu di sebuah restoran dekat dengan pejabat DAP di Ipoh pagi tadi. Para sahabat blogger dari KL yang berkampung di Ipoh sejak pagi semalam memberitahu, memang kelam-kabut. Mereka yang dipercayai para penyokong parti pembangkang itu terlalu kurang ajar dan memaki hamun orang Melayu.

Alhamdulillah! Melayu nampaknya masih lagi tahan sabar. Bukan pengecut,( para penyerang itu jangan salah membuat pentafsiran), tetapi orang Melayu masih boleh lagi menggunakan akal fikiran yang waras. Keamanan dan ketenteraman negara mesti dikekalkan. Kalau berlaku kekacauan, bukan sahaja orang Melayu yang susah, tetapi semua kaum di negara ini akan susah.

Walau bagaimanapun, Tok Selampit dan para sahabat memberi amaran, jangan terlalu banyak sangat menjual, kerana Melayu bukannya satu bangsa yang bangsat dan pengecut. Apabila Melayu mulai bertindak, tidak ada polis atau mahkamah yang mampu menghalangnya dan kita sama-sama akan saksikan lautan darah dan mayat yang bergelimpangan!

Tok Selampit -- sabar ada batasannya.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

melayu hari ini dah layu. kata apa pun dah nampak seperti pengecut. Di maki dan di cabar, tapi masih bersabar. kerana itu bangsa lain naik muka. Mana pahlawan2 melayu yang gah ?