Jumaat, 26 Disember 2008

CERITA LUCU PAS LAGI?



Tiga hari lepas satu rombongan yang terdiri daripada pegawai-pegawai DBKL dan Jabatan Saliran datang melawat ke Kampung Desa Pahlawan dekat Desa Pandan untuk melihat tapak pembinaan longkang besar bagi mengelakkan banjir kilat yang selalu melanda kampung tersebut.

Al-kisah, menurut para sahabat warga Titiwangsa, maka ramailah para penyokong PAS di kampung tersebut turun untuk mengiringi pegawai-pegawai DBKL dan Jabatan Saliran, seronok sungguh, konon-kononnya projek longkang besar di Kampung Desa Pahlawan itu hasil usaha dan perjuangan YB. Dr. Lo'Lo, padahal semua orang tahu bahawa projek tersebut sudah lama diusahakan oleh kepimpinan UMNO Bahagian Titiwangsa.

Lagipun, para sahabat khususnya penduduk Desa Pahlwan cukup arif, wujudnya kampung tersebut ialah hasil jerih payah Ketua UMNO Bahagian Titiwangsa, Dato' Seri Dr. Suleiman Mohamed, semasa menjadi Ahli Parlimen Titiwangsa dan Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan empat lima belas tahun yang lalu. Dulu Desa Pahlawan penuh semak samun tetapi sekarang satu lot tapak rumah sudah bernilai lebih satu juta.

Para sahabat bukanlah nak mengungkit, tapi kita tak mau, seperti kata orang tua-tua, lembu punya susu, sapi punya nama. Walaupun bukan BN jadi ahli Parlimen Titiwangsa, tetapi perjuangan untuk rakyat, tak kira bangsa dan agama, khususnya para pengundi Parlimen Titiwangsa tidak pernah luak, tidak pernah pilih bulu, yang penting ialah untuk memertabatkan Melayu kota supaya terus menjadi benting bagi mempertahankan kuasa Melayu di tengah-tengah Kota Kuala Lumpur ini. Inilah agenda utama kepimpinan UMNO Bahagian Titiwangsa!




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

time nih la depa nak tunjuk depa ade buat keje gak..