Selasa, 21 April 2009

PASTIKAN "ORANG POLITIK LALANG" TAK ADA DALAM KABINET NAJIB

Ahli Perlimen Johor Bahru, Dato Shahrir Abdul Samad berkata, jambatan yang menghubungi Negeri Johor dengn Singapura wajar diteruskan. Ia boleh dilaksanakan dengan semangat setiakawan antara kedua-dua buah negara. Tok Selampit terpanggil untuk buka mulut terhadap komen Dato Shahrir ini kerana teringat betapa hebatnya Dato Shahrir mempertahankan keputusan Pak Lah membatalkan projek ini dalam satu majlis taklimat kepada UMNO Wilayah Persekutuan di Hotel Nikko tidak lama dulu.

Dalam majlis tersebut Dato Shahrir merupakan salah seorang ahli penal. Tok Selampit tak ingat sangat ucapan penuhnya tetapi jelas mempertahankan keputusan Pak Lah yang membatalkan projek tersebut dan sekaligus menyelar Tun Dr.Mahathir. Para sahabat gelak besar apabila melihat telatah Dato Shahrir, cepat sangat koner! Kata salah seorang sahabat, tengoklah politik orang UMNO, macam lalang, ikut arus angin!

Tok Selampit tak mahu komen banyak-banyak, cuma kalau boleh nak cadangkan kepada Dato Seri Najib, dalam sibuk-sibuk merancang dan bertindak untuk membaik pulih UMNO dan kerajaan, perangai buruk orang UMNO macam lalang ini juga kena diberi perhatian. Orang politik macam daun lalang ini kena bersihkan, kalau tidak akan jejaskan gagasan besar Najib untuk membetulkan hala tuju parti dan kerajaan.

Tok Selampit --- tak mau 'politik daun lalang' musnahkan Najib.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kalau dah pemimpin pun lalng, macam mana nak kukuhkan akr umbi