Selasa, 10 Februari 2009

KEMELUT DI PERAK

1. Macam dalam filem Tamil pulak konflik di Perak. Dengan Demonstrasinya, baring diatas jalanraya menghalang kenderaan VIP, tak mahu keluar dari kediaman rasmi, buat mesyuarat kabinet dan tuduh MB yang diperkenan oleh Sultan pula HARAM..... Nak saman SULTAN pulak
2. Yang syoknya pulak..... apa yang dibuat oleh bekas MB, disokong oleh TG Nik Aziz. Dikatakannya bukan menderhaka sebab disisi TUHAN, manusia ini sama sahaja tanpa mengira darjat...Apa kena dengan TG Nik Aziz???? Meroyan kot???? Memanglah disisi TUHAN kita ni sama sahaja, tapi dikalangan kita sesama manusia tak sama. SULTAN adalah pemerintah, dan kalau tak mahu ikut pemerintah, tak mahu ikut titah sultan, janganlah duduk di situ...Pergilah ke Indonesia , Singapura, negara republik yang tiada sultan. ( Tapi kena juga ikut peraturan pemimpin negara tersebut. )
3. Kepada puak-puak yang menyokong penderhaka, memang tidak mempunyai semangat patriotik. Cintakan keadilan dan tanah air konon!!!!!!!! macam mana nak dikatakan begitu kalau prinsip rukun negara yang kedua pun tidak boleh dituruti...........
4. Betul,,,, Sultan tidak berhak untuk memecat seorang menteri besar... Tapi baginda boleh untuk TIDAK PERKENAN sesiapa yang menjadi menteri besar di Negerinya.. Itulah konsep RAJA BERPELEMBAGAAN.
5. Dalam rukunegara, mengapa ada " KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA" yang diletakan di nombor 2 dan KELUHURAN PERLEMBAGAAN , KEDAULATAN UNDANG-UNDANG di nombor 3 dan 4. sebab apa yang Sultan @Raja titahkan/perkenankan/tak perkenan merupakan undang2 untuk kita ikut.
6. Sesiapa yang dok pertikai tu buat demonstrasi atau mengeluarkan kata-kata kesat terhadap mana-mana blog pro kerajaan dengan begitu fanatiknya......jelas sekali tidak berpegang kepada prinsip rukunegera yang ke 5 KESOPANAN DAN KESUSILAAN........ Kalau tak pegang kelima-lima rukun asas negara Malaysia ni, jangan jadi rakyat Malaysia lah!........
7. Melayu jenis apa yang nak pertahankan kerajaan campuran yang beri leasehold 999 tahun kepada kaum cina....... Kalaulah kita hidup 99 tahun setiap generasi, 10 generasi tu dapat duduk free. Tahun 3008, nanti baru dapat tebus balik.......... sempatke???????? Bangsa-bangsa lain tengok je kita dok buat piket macam tu untuk mereka. Yang ruginya, yang bercakaran sesama sendiri tu siapa???? MELAYU JUGAK....... ( Tak penat ke............)

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wau.. betul punya marah... sampai merah berdarah-darah...

Tanpa Nama berkata...

Bakar... Bakar.. Bakar...

woi hati aku dah terbakar...

Pegi Bakar Pejabat Karpal... Kat Pudu Tu woi....

Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....Bakar... Bakar... Bakar....

The Revolution berkata...

Salam...

Nizar dan sekutunya memang tak tahu malu...

Saya bukan ingin comment banyak sangat tetapi apa yang ingin saya pesan di sini ialah,
artikel terbaru saya tentang KENAPA PERLU NIZAR LETAK JAWAPAN???

Artikel ini tentang pandangan pensyarah undang-undang di UiTM, siddiq azani, tentang konflik politik di Perak...

Beliau menjelaskan tentang perlembagaan negeri Perak yang menjawab kepada kenapa nizar perlu letak jawapan...

Anda boleh baca dalam blog saya http://merevolusikandiri.blogspot.com

Sila baca terutama kepada sesiapa yang pro- pembangkang dan menyokong nizar...

terima kasih... salam...
SELAMAT BERJUANG...

Tanpa Nama berkata...

WAU!!! tulisan merah menyala!!! macam gincu bibir lak!!! macam dia sorang saja yang tau marah!!! piiiihhh laaaa!!!

Tanpa Nama berkata...

ANONYMOUS
11 FEB .... 18.50

TAKAN KO NAMPAK MERAH GINCU BIBIR JE......

DARAH KO HITAM KE?????

MESTI PENYOKONG HINDRAF..........

splendid berkata...

rizhi360
clash687
banner486
bingdao100
maoliqiusi