Isnin, 1 September 2008

DILEMA SEORANG PEMIMPIN

BAGI MENANG, TAK BAGI KALAH..................
Ini lah perkara yang sering bermain-main di fikiran seorang pemimping. Jika di bagi wang harapan untuk menang dalam pertandingan cerah, jika tidak di bagi tiada harapan untuk menang. Kepada pemimpin yang berduit tidak ada masalah, berbeza pada yang tak berduit. Inilah sindrom yang semakin mencengkam.

Tapi tidak boleh salahkan pemimpin semata-mata. Lihat pada akar umbi. Ada pulak golongan yang suka meminta-minta. Budaya ini yang harus dijauhi. kalau nak menang, bagi ......., kalau tak, undi orang lain..........
fikirkan lah yang terbaik.

52 ulasan:

asimo berkata...

itu semua alasan... kalau taknak bagi jangan fikir2 lagi.
kalau tak mula sekarang bila lagi nak mula..
Lebih baik kalah dari bergelumang dgn politik wang....
kalau fikir menang itu amat penting dari perjuangan hapuskan politik wang..Sama jelah ceritanya UMNO akan terus hanyut sehingga pupus di muka bumi ini angkara org UMNO sendiri.....

BELIA PASAR MINGGU berkata...

inilah budaya sekarang yang patut dihapuskan. politik wang akan menghancurkan bangsa

Woi mamak pei politik kat Perkima berkata...

Awas!! Pemuda Titiwangsa, buat masa ini jelas terhidu Pakatan Geng Mamak untuk menakluk Pemuda Titiwangsa, ini semua angkara ex KP, yang telah terlalu banyak makan duit dan projek dengan si Mamak Khairi dan Mamak Rizal Merican, kalau lu orang tak sedar-sedar lagi tak tau lah, si mamak 2 ekor ni yang offer kat aku 500 untuk pencalonan jawatan KP n NKP 1000 woi... Lepas nie dia orang akan tabur minima 1000 satu perwakilan, gua nak tengok sapa yang berani tolak, kepada yang terima gua nak ucap tahniah kerana United Malays National Organisation dah Jadi United Mamak National Organisation, selamat jadi mamak semua!!!! Kah! kah! _kah!!!aku confirm join pas

asimo berkata...

Aku nasihat kau larporkan pada BPR atau UMNO Malaysia. Itupun kalau perkara itu benar.jggnlah kita cakap ada org yg gunakan politik wang tapi kita setakat cakap kosong ataupun dah ambik duit buat Horey2 kut.
Kalau betul biar mereka dikenakan tindakan tak kiralah sapa.
Dah lama mamak kuasai umno mcm lupalak Presiden dulu pun mamak jugak...

Tanpa Nama berkata...

Memang aku dah report dah kat lembaga disiplin dan bpr, diaorang cakap dengan aku, dari agen sampai calon akan dipanggil dlm masa terdekat, aku memang dah menyampah habih dgn politik wang

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah kalau camtu. tapi takkan sorang je kat titiwangsa ni yg guna politik wang yg lain2 camne ? Dah kenyang ke ?

Tanpa Nama berkata...

duit tu tak salah. Kita yang membuat duit tu haram. Kalau semua bersetuju nak hapus politik wang pasal sayangkan UMNO. Tolak mereka ini. Tapi berdayakah kita sekepala untuk membuat perubahan? Dah biasa, itulah masalahnya. Biar kalah tak main duit, tapi mendokong prinsip kat situ kita menang. Cubalah kita buat perubahan. ex-KP tu kita jolok je dalam blog kita ni sekiranya ada kebenaran. Interview dia masukkan dalam blog kita. Walhal diakan masih pemimpin kita selagi belum mesyuarat bahagian.

Tanpa Nama berkata...

Benda yg macam nilah kasi rosak UMNO. Gang mamak ke apa ke, ada saluran pegi report, panggil saksi sekali, pas tu buat akuan sumpah! Duit tu simpan sebagai bukti. jangan tukardengan duit lain, mana tahu ada lagi kesan jari kat duit tu. BPR boleh keluarkan cap jari tu.

Tanpa Nama berkata...

POLITIK WANG ni bukan perkara baru.takkan calon KP ngan KP sekarang je . macamana dgn anak kesayangan dato seri dan dato' seri sendiri, calon timbalan & naib ketua bahagian, calon2 naib ketua pemuda camna pulak. Ketua Wanita, Puteri dan Bahagian yg menang tanpa bertanding. takkan langsung tak hulur............
(BOLEH CAYA KE ?)

Tanpa Nama berkata...

Dah bungkus UMNO nanti baru nak sedar dan menangis............salahkan mereka.

Tanpa Nama berkata...

Geng Mamak????...... KIAMAK...!!!!

Si Kurap Warisan berkata...

Salam Hormat semua,

Sekembalinya bertugas bagi membuat liputan di Permatang Pauh jelas, isu politik wang juga menjadi permasalahan disana. Akibat terlebih berpolitik dan terlalu berkem-kem, mana taknya Jawatan Ketua Bahagian 3 Penjuru sampai ahli-ahli lupa matlamat perjuangan bagi menafikan kemenangan Anwar Ibrahim dan PKR, mereka berlumba-lumba mengejar peruntukkan yang turun sebaliknya apabila masa untuk bekerja semua hilang, bukannya apa kerana mereka tiada 'grass root' kerana pekerja yang ada hanya akan berkhidmat mengikut rate atau kadar-kadar elaun tertentu dan siapa up lebih. Yang paling mendukacitakan ialah apabila laporan tiba ahli-ahli UMNO tidak pernah menjengah masyarakat dan hanya bercampur dengan kumpulan atau klik mereka sahaja dan kerana terlalu main politik perjuangan Melayu terpinggir..... Sekadar renungan

asimo berkata...

Saya tertarik dgn laporan saudara sikurap warisan dgn menyatakan di permatang pauh (Yang paling mendukacitakan ialah apabila laporan tiba ahli-ahli UMNO tidak pernah menjengah masyarakat dan hanya bercampur dengan kumpulan atau klik mereka sahaja dan kerana terlalu main politik perjuangan Melayu terpinggir).
Ini pun berlaku di Titiwangsa. Program yg dianjurkan hanya utk ahli umno. bila bermasyarakat tak boleh campur ahli parti lain (Boleh kena gantung dgn bahagian)Cth: saya terdengar ada satu majlis surau dan persatuan penduduk kg yg telah menjemput wakil rakyat yang baru menang secara kebetulan pula ada ahli jawatankuasa surau org kuat cawangan kawasan tersebut. maka teruk juga hamba Allah ni kena dari org2 UMNO kerana kenapa jemput wakil rakyat yg bukan org UMNO.
Minta Maaf kalau saya cakap sikap org UMNO mcmnilah yg membuat org semakin jauh dari UMNO. Kita kena ingat dalam masyrakat bukan cuma UMNO sahaja wujud.Walaupun kita dah kalah kita kena tunjukkan yg kita masih relevan kepada masyrakat. dalam surau atau persatuan penduduk ada juga yg Pas atau lain2. Pilihanraya dah habis takyah berpolitik tak tentu arah lagi.Tumpukan pada masyarakat.
UMNO MEMPERJUANGKAN MELAYU ATAU CUMA MEMPERJUANGKAN AHLI UMNO SAHAJA. .......RENUNGKANLAH....

Tanpa Nama berkata...

Kita terbawak-bawak politik ni sampai ke mati. Tidak dapat membezakan kesesuaian dan tempat. Jelas ahli kita tidak matang dalam membuat apa yang baik sebagai manusia. Budaya menyekat ini demi pengaruh ini harus di tinggalkan.

Si Kurap Warisan berkata...

Saya tahu isu jemput Wakil Rakyat Pas dan saya tahu konflik di antara Ahli Jawatankuasa & Kariah Surau..

Sepertimana biasa isu ini adalah isu politik... Oleh kerana terlalu halusnya permainan ini orang-orang tertentu terperangkap walaupun mereka mempunyai maksud dan hasrat yang baik.

Wakil Rakyat yang baru sudah tentu akan mengambil ruang ini untuk meraih sokongan dan ajk surau sudah tentu berharap pembiayaan program tuesyen terus dibiayai sepertimana yang pernah dibiayai oleh Wakil Rakyat sebelum ini.

Bagi saya UMNO tidak bersalah sebaliknya individu yang seringkali suka melaga-lagakan dan memanaskan isu yang berdosa dalam hal ini. Apabila isu dimainkan sudah tentu pihak yang bertangungjawab akan mempertahankan dasar parti masing-masing. Walaubagaimanapun belum ada ahli yang digantung keahliannya kerana isu ini... cuma sedikit sebanyak kesannya sudah tentu ada dikalangan rakan-rakan dan teman secawangan melontarkan kata-kata yang menguris jiwa.

Persoalannya adakah menjadi perkara yang realistik apabila Wakil Rakyat UMNO merasmikan satu Pondok di Kubang Semang Permatang Pauh dimana pengasasnya adalah orang Pas, sudah tentu tidak dan begitulah senario yang berlaku di Keramat ini. Sudah tentu isu ini akan disensasikan oleh pihak-pihak tertentu...dan ianya berbau Politik.

Dalam Fasa Titiwangsa diperintah oleh pembangkang sudah tentu DBKL dan pihak Kerajaan BN berhati-hati dalam memberikan kerjasama dengan Wakil Rakyat ini dan Wakil Rakyat yang mentah ini sudah tentu terpaksa menghadapi masalah dalam menyempurnakan tanggungjawabnya kerana terlalu banyak karenah birokrasi yang sedia ada dan pernah dilalui oleh wakil-wakil rakyat sebelum ini dengan sempurna kerana dah tahu triknya.

Itu adalah kesannya yang harus diterima oleh Warga Titiwangsa kerana emosi terhadap sentimen nasional dan Pak Lah kita sokong Pas. Saya juga faham antara faktor undi protest kerana calon BN pula terlalu bercita-cita tinggi untuk menjawat jawatan Menteri Ugama sehingga lupa dimana bumi dipijak.

Justeru itu marilah kita bersama-sama merapatkan barisan didalam UMNO, berhenti bertelagah dan merebut kuasa, sepakat seterusnya kita boleh terus membela orang Melayu di Titiwangsa melalui Wadah perjuangan bangsa semenjak turun temurun iaitu UMNO.

Bagi para perwakilan yang telah dipilih diperingkat cawangan janganlah pula tersalah pilih pemimpin... kerana UMNO lemah hari ini apabila kita tersalah pilih barisan yang tidak mahu duduk dalam kordinasi dan gagasan kesepakatan. UMNO ini adalah laksana tubuh badan , apabila satu-satu anggota gagal berfungis maka pincanglah langkahnya. Saya boleh kerat jarilah kalau mereka yang tak sealiran boleh bekerjasama... saya dah saksikannya di Permatang Pauh.. Cuma baik didepan sahaja kat belakang dia cakap "mampuih hang la"

Orang dulu-dulu pernah berkata muafakat membawa berkat mudah-mudahan kita mendapat tiupan roh semangat nenek moyang kita semasa mempertahankan kedaulatan bangsa sebelum merdeka dahulu... dan mudah-mudahan dengan berkat tanah buntingnya UMNO ini kedengaran di serata Alam

asimo berkata...

UMNO tidak pernah bersalah tapi perjuangan ahli2nya yg byk menyimpang
seperti yg saya katakan UMNO memperjuangkan melayu bukan hanya utk ahli UMNO sahaja jadi kita harus membantu dan bekerjasama utk semua melayu walaupun bukan ahli UMNO.

aileb berkata...

betul saudara asimo.

UMNO adalah teras perjuangan orang-orang melayu sejak dari awal penubuhanya. memperjuangkan hak orang-orang melayu dan bumiputera amnya. tetapi kini perjuangan sebenar itu telah terpesong akibat dari sikap tamak seseorang yang ingin berkuasa yang mementingkan nama dan pangkat (materialistik). disebabkan sikap tamak, masing-masing berlumba-lumba untuk mencapai apa yang dihajati

lampu oren berkata...

apa salahnya geng mamak...klu brada d landasan yg betul....ada yg pure melayu plak....boleh main suruh org tukar2 keputusan msyuarat caw. ni!!!
....kepada pengampu-pengampu si polan ni....sedarlah diri sikit!!!

woi mamak pei politik kat perkima berkata...

Sebab geng mamak buat UMNO macam cettiar, time nak kuasa tabur duit sanggup belanja itu ini, dah dapat kuasa dia cakap "ye na dey tambi lu punya hal lu pikir sendiri saya sedang pikir macammana mau kutip itu bunga mau kasi uang masuk banya ini poket"

Lagi satu u pun cakap srupa itu keling ada jugak, apa tukar-tukar, o mau kasi tau dunia kata kita tukar-tukar itu barang.. tapi masa u tipu sama kita kata baca ini senarai baik punya rupanya u sudah pusing cakap juga sampai kita keliru... , ooohhhh tau la kita baru ini politik tapi u laggi jahat trik sama kita u kata tarak apa...

Kalau u betul punya orang pasal apa sekarang baru ada nampak... itu nazir u tanya sama dia ada penting ka kata ini umno atau dia boleh beli sama orang umno macam dia beli dia punya rolex jam..

asimo berkata...

teruk juga ni! sama je dua2 sebenarnya tak kiralah mamak ke jawa atau melayu semuanya sama jgnlah kita tgk satu sudut je ?
Masalahnya dah jadi budaya bukan sekadar mamak je semuanya main duit jgn nak nafikan...

aileb berkata...

umno hampiri kemusnahan jika politik wang tidak dibendung...

politik wang semakin berleluasa. ada kisah benar........

sebelum ini saya ada mencadangkan kawan (memang berkebolehan) supaya bertanding diperingkat bahagian tetapi beliau menolak sebab beliau tidak mempunyai wang. dia kata kalau nak pergi bahagian kena banyak pakai duit nak lobi. saya pun kata, jika kau berkaliber dan berketrampilan dalam segala aspek kau tak perlukan duit melobi untuk naik keatas. orang akan memerhatikan kepada mereka yang membuat kerja.

itulah peristiwa yang benar-benar berlaku. tapi bukan nak puji atau angkat kawan sendiri. itulah realiti sebenarnya yang wujud dilam organisasi umno sekarang. waktu itu saya masih baru menjadi ahli umno.

pemuda jalanan berkata...

Macam moto negara 'DADAH MUSUH NEGARA', kini kita kembangkan ideologi ini sekiranya kita sayangkan UMNO, sayangkan perjuangan aslinya, sayangkan bangsa,agama dan negara, kta mulakan dengan moto 'POLITIK WANG MUSUH UMNO'. Selagi kita tak buangkan budaya ini, alamat kehancuranlah yang kita tuju. Ia terbawak-bawak sampai ke PRU dan PRK, lebih-lebih lagi Pemilihan UMNO. Adakah kita sanggup menghadapi satu keadaan dimana kita akan mengucapkan selamat tinggal kepada UMNO? Jangan kita nantikan saat yang menyedihkan ini. Satukan hati kita mulakan yang baru.!!!!

Tanpa Nama berkata...

Benda kalau dah jadi kanser dan dah mudarat lama. Bukan senang nak baik , kalau lembu dah kira hukum tembak...

KAMPUNG BARU KAMPUNG KU berkata...

KUNJUNGILAH LAMAN BLOG KAMPUNG BARU

pemuda jalanan berkata...

Jangan menangis bila dah kena tembak nanti. Put to sleep!!!

UMNO dan BN kini macam dah ditolak. Buatlah lagi satu pilihanraya kecil kalu tak percaya. Pak Lah tak nak percaya!!

Kuasa ekonomi mereka dah confirm pegang, terlepas kuasa politik, habislah kita. Pemimpin atasan perlu memikirkan semula apa tindakan, kita hanya insan kerdil yang tak dipandang oleh mereka.

Jom esok kita pergi Sime Darby Convention Centre tengok forum Tun. Boleh tanya dia pasal apa nak jadi lepas ni?

skinhead-titiwangsa berkata...

SALAM...aku tengok pertandingan kp tara cantik...sorang laju mcm arnab sorang slow mcm kura2...aku telah di panggil oleh calon kp yg port nya dekat kawasan twin tower..mereka begitu galak memanggil perwakilan pemuda cwg..calon kura2 plak ni tak pernah panggil aku...tapi bagi calon kp si arnab dah byk langgar etika pertandingan...aku tak menyebelah mana2..bagi aku ni dah tak betul..cara ni lebih tertumpu pd jawatan sahaja bukan perjuangan melayu..aku rasa nak ambil gambil gambar perjumpaan2 kempen calon ni dan hantar ke bhg tatatertib umno malaysia...supaya gantung jer pemuda umno bahagian titiwangsa ni utk satu penggal..dlm pergantungan tu kita sama2 tengok saper yg buat keje dan saper yg calon bermusim..baru kita pilih kp titiwangsa..calon glamer, calon poyo dan calon yg nak ambil kesempatan..kita tanam mereka hidup2..org mcm ni tak guna bukan nak perjuangkan kedaulatan melayu tapi ada agenda tersembunyi yg mereka rancangkan ( saku sendiri )..mana pergi kp titiwangsa..knaper senyap jer..tahun lepas boleh plak berbincang mengenai G2 tiada pertandingan..knaper tahun diam mcm batu n kayu...ooooo sebab yg salah satu calon kp org dia...ni rupa nya hati budi calon kp yg kita lantik selama ni...bukan perjuangan yg di agungkan..tapi jawatan yg di dulukan...kalau ni cara nya kp berkhidmat dlm parti..bermakna org dia pun sama jugak la...calon kura2 ni plak slow sangat..lembab,...kpd perwakilan pemuda pula ..tolong beritahu kpd calon2 kp ni...nak undi dari perwakilan dtg jumpa perwakilan bukan perwakilan dtg jumpa calon2 kp..perwakilan bukan machai...ingat besar ke calon2 kp punya call..suruh kita dtg jumpa dia...calon kp kena dtg pd kita utk minta undi..ayuhh perwakilan jaga maruah sebagai perwakilan pemuda cwg..jgn terpengaruh dgn wang dari calon2 kp...calon kp ni lepas menang hilang ..pemuda2 mcm tu jugak duk takok lama..kempen2 manager gelak besar hahaahaha..masyuuukkkk...fikir la kwn2ku pemuda titiwangsa.tq

jebon berkata...

kill kill kill kill....kempen2 manager...diorg ni la yg merosakkan umno dan memecah belahkan umno...kempen manager ni yg untung lebih...aku sokong mamat skinhead tu ...hidup hidup skinhead..

Tanpa Nama berkata...

kuburkan dan kita skinheadkan segala jeneral yang cari makannn nie... hidup skinhead

Tanpa Nama berkata...

masalahnya ramai yg dibawah pengaruh mereka....

SKINHEAD berkata...

SALAM KPD WARGA UMNO TTWANGSA....KEMPEN2 MANAGER DUK KAT UMAH SEKARANG SEDANG MENGIRA...BERAPA MANGKUK DIA ADA..BERAPA KOLAM DIA ADA...MENGIRA DUIT 1 RIBU..2 RIBU..BERIBU RIBUUUUUUUUUUUUUUUUUU...WOWW MENIAGA ORG LAGI UNTUNG DARI MENIAGA UNTA LA..YG AKU HERAN TU ADA YG MENGAKU DIA JENDERAL KEMPEN MANAGER...APA YG DIA BANGGA SANGAT DGN CARA MEMECAH BELAH KAN AHLI2 UMNO NI..WAHAI KWN2 INI MAMAT KITA KENA KASI BEKUKAN...ADA JUGA SEGELINTIR PERWAKILAN PEMUDA CWG..MERAYAU2 CARI CALON2 YG BERTANDING, NAK TRY LA TU..DAH MCM HANTU RAYA TAK BERTUAN..BILA CALON2 GUGUR KAT DIAORG..MUKA SENYUM SAMBIL MENGELUARKAN SLOGAN " BAIK PUNYAAAAAAAAAA "...HANCUR HANCUR...KALAU MCM NI LA GAYA AHLI UMNO SKRG..ANAK MELAYU AKAN DTG AKAN MENUMPANG DI TANAH AIR SENDIRI..BANGSA LAIN MELAUNGKAN MERDEKA MERDEKA MERDEKA..PD HARI MENYAMBUT KEMERDEKAAN..KWN2 KU FIKIR LA..APA MAKSUD & TERSIRAT MEREKA YG SEBENARNYA MELAUNGKAN KEMERDEKAAN..KITA LUPAKAN PERTANDINGAN MEREBUT JAWATAN2 NI.,TAK SEMESTI NYA ADA JAWATAN BARU BOLEH BERJUANG..KITA HARUS BERSATU MEMPERJUANGKAN TUMPAH DARAH BUMI KITA INI..ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR..OK SAHABAT2 KU..GUA NAK CHOW DULU..KITA AKAN BERPUASA ESOK..SELAMAT BERPUASA..SALAM

Jebon berkata...

salam perjuangan org mlayu,teman setuju bebenor la pada mamat skinhead tu semangat mlayu nyer tinggi,skinhead ni mlayu ke mamak..oooopppss jangan marah arr ,gurau je arr..teman cadangkan skinhead je la yg jadi kp titiwangsa..mana2 pemuda yg byk main ,skinhead kaci skin dia punya head la.ok skinhead pa pai, i luv u sebagai perjuang bangsa melayu.tq

SKINHEAD berkata...

APA YG KAU MEREPEK NI JEBON...KAU NI BOY OR GAL...MAIN LUV2 SEGALA..TERIMA KASIH JEBON MENYOKONG SAYA TAPI AKU TAK LAYAK JD KP DAN AKU TAK PERLU JAWATAN2 TU SEMUA...YG PENTING PERJUANGAN DEMI BANGSA..AGAMA DAN NEGARA HARUS ADA DLM HATI KITA SEBAGAI ANAK MELAYU..KALAU AKU SORANG2 JE YG PERJUANGKAN NI SEMUA TANPA KWN2..TAK JADI JUGAK...KWN2 PUN MESTI IKHLAS DLM PERJUANGAN..NANTI DI SEBABKAN DUIT ...KWN2 SWING..TERKONTENG2 AKU SORANG2..HARAP KWN2 FIKIRKAN LA SEJENAK...KEMANA ARAH TUJU ANAK2 MELAYU KITA AKAN DATANG...SALAM

Dato' Keramat berkata...

kalau dah dari presiden main duit bawah ni yg takde duit sekali kena offer gigil gak.
Tapi duit diperlukan juga nak pegi mesyuarat pun nak kena bayar tambang sengket2 pun nak naik bas. nak ikut aktiviti pun nak pakai modal. kalau Pemuda yg ada pun tak berduit camne?
Naikkan taraf ekonomi pemuda2 di Titiwangsa ni bukannya kembungkan poket ketua bahagian dan sekutu je..
Bukan suruh bagi duit kat pemuda tapi ajar dan bagi kemudahan utk naikkan taraf ekonomi diaorg.

Tanpa Nama berkata...

apasal senyap... oh... puasa yer..

Hulubalang Titiwangsa berkata...

anonymous kau janganlah cerita pasal nak hapuskan politik wang ..dalam kuala lumpur ni apa yang tak pakai wang nak masuk tandas pun nak kena bayar..sekarang ni yang nak bertanding jawatan di peringkat tinggi mereka semua ada kepentingan.sekurangan kuranganya mengurangkan beban Ketua cawangan, Ketua pemuda cawangan,Ketua Wanita dan Ketua PU3 nak bayarkan makan minum perwakilan masing2..sendiri mau ingat..kita semua bukan orang senang..ingat jadi pemimpin diperingkat cawangan ni senang ke? Bukan nya ada gaji..

Tanpa Nama berkata...

Pasal nak masuk tandas pun nak kena bayar la.. aku komen supaya orang tak ingat nak dapat jawatan boleh bayar time nak jawatan. Untuk makluman semua agak-agak kalau tak mampu nak jadi Ketua Cawangan, Ketua Wanita , Pemuda dan Puteri jangan bertanding.. Lepas tu dah dapat jawatan takut nak keluar duit lepas tu takul lak menabur khidmat macammana nak kitakan sebagai pengorbanan, kadang-kadang pakai duit sendiri, hulubalang konon gua ingat nama tu tak layak langsung untuk lu langsung, sebab kau menghina perjuangan orang dulu-dul yang menuntut kemerdekaan negara kita, jangkan kata duit nyawa pun diaorang taruhkan....

Pi mampus dengan yang main duit...

Si Kurap Warisan berkata...

Sempena bulan baik dan hari yang baik dapat masing-masing kawal emosi dan bahasa masing-masing... jangan mara ha...

lampu oren berkata...

skinhead..mula2 ok.....selepas itu dah berat sebelah......

hulubalang titiwangsa berkata...

anonymous..wah mau tanya sama lu..lu tau kah maksud perjuangan..lu pernah jadi pemimpin kah..wah ingat lu pergi cari orang2 lama dalam UMNO TITIWANGSA dan belajar sejarah TITIWANGSA kalau sekadar nak komen je tak yah lah PENAT..ok Salam Perjuangan dari gua hulubalang titiwangsa..Dulu - Kini - Selamanya..Tak akan MELAYU hilang di dunia..

nenek kau berkata...

gua dah baca la buku sejarah Titiwangsa kat bawah ni..

Aper cita lu nak jadi hulubalang tapi dah PENAT camtu jadi pencacai tua pengankat najis lagi bagus da...

polis pencen berkata...

nenek kau..memang kena nama dgn tuannya..nenek kau yang dah tak larat..duduk diam je lah..nanti mati berangan pulak..saya rasa baik nenek kau duduk diam-diam ok nenek kau..tak tahu hujung pangkal nak campur urusan orang ok..

aileb berkata...

semua bawa bertenang. kita sini ialah mencari penyelesaian bagaimana hendak menghapuskan politik wang pada zaman sekarang. agaimana hendak bawa para perasuah ini ke muka pengadilan.

memang kita hidup memerlukan wang. tapi kalau tak kena 'gaya' itu yang menjadi masalah. dan satu lagi mengapa orang itu bagi kita duit untuk undi dia????? atau ada udang sebalik mee............. ini yang sepatutnya kita fikirkan dan apakah yang boleh dia(perasuah) berikan kepada semua rakyat dan bukat setakat individu tertentu sahaja...

tolak rasuah

pemuda harapan bangsa

Tangga Cina berkata...

Pemuda harapan PEMUDI!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

.....BUKAN SBLM MSYUARAT CAW.DULU,
KTUA CAWANGAN DPT DUIT KER?...........SAPA YG AJAR?....YG BAGI?....

nenek kau berkata...

ha... cam tu la baguss... hulubalang dan jadi polis pencen baru betul... patutlah suka politik wang sebab masa berkhidmat dulu kuat makan rasuah... keh... keh

Tanpa Nama berkata...

Tidak perlu gaduh2 atau bising2 pasal politik wang. Yang penting sekarang perlu fikirkan apa nak jadi dengan bangsa Melayu sekarang. Dah berpuluh tahun hidup dengan UMNO tak kan tak boleh berfikir secara waras siapa yang boleh memimpin dan siapa yang pemimpin bermusim. Tak perlu kata mengata. Semuanya sama saja. Yang memberi wang dan yang menerima wang. Orang Melayu dari dulu memang suka jadi tuan. Itulah timbulnya KETUANAN MELAYU. Tapi apa yang mereka buat? Nak kaya cepat tanpa berusaha. Dah macam2 kerajaan bantu pun masih ekonomi melayu tak maju2. kalau yang berjaya pun boleh dikira dengan jari.

Jadi apasalah kalau yang dah berjaya tu tolong2 orang dicawangan. Dan kalau dia layak sebagai pemimpin kita pilih, kalau bagi duit banyak pun tapi timbul sekali2 pikir2kanlah nak letak dia dimana. Jangan bising2 macam anjing menyalak bukit. Bertindak mengikut akal bukan perasaan.

SEDARLAH WAHAI BANGSA KU.......

hulubalang titiwangsa berkata...

anonymous can tu punya pandangan baru wa caya sama lu..wah tak cakap wah sokong pasal rasuah politik tapi bagi wah dia rang bagi memang ada tujuannya tapi kalau kita terima wang itu dari sudut pandangan lain apa salah nya janji duit itu bukan dari sumber yang haram dan mereka kasi ikhlas..soly wah sikit panas itu hari tapi wah sudah ok..selamat berpuasa

Tangkap Antu berkata...

Hari ini kiita lemah kerana, kita kat sini hanya mampu menulis sahaja, kita semua mestijadi speaker cam Fiedel Castro. Sukoarno, Hatta yang hebat berucap. Sebab tu bila anuar berucap kita kalah, mana dia satu pemimpin melayu yang hebat berpidato, tarak, sebab tu bangsa kita terjual sebab tak pandai meniaga

Tanpa Nama berkata...

TAKKAN KORANG TAK TAU KENAPA KP TITIWANGSA ILANG DIRI..... DIA NI KAN SUKA BALING BATU SOROK TANGAN KAT BELAKANG GENG MAMAK.... DIA PUN APA YANG AKU TAU... TAK BERTANDING APA-APA JAWATAN... SEBABNYA... DIA NI DAH MUFLISIN.... LEPAS PERTANDINGAN NI GENG MAMAK PUN AKAN IKUT SERTA KEMUFLISANNYA... KAH KAH KAH.....

AKU NAK INGATKAN KAT KORANG... KALAU JUMPA MAMAK DENGAN ULAR, BELASAH MAMAK DULU... PASAL MAMAK NI DIA PUNYA BELIT LAGI BAHAYA DARI ULAR.....!!!

KEPADA MAMAK-MAMAK YANG NAK BERTANDING DALAM TITIWANGSA NI, AKU RASA LAGI BAIK KORANG JUAL CENDOL DAN PASEMBOR MACAM ROJAK DIN DAN PAKAI TALIPINGGANG HIJAU..... HANG PIKIAQ LA SENDIRI.....!!! - ALI BAPOO

Wirawati berkata...

apa bezanya mamak ngan geng anak n bapak.........mcm x penah belit org....dah terbukti pun....

SKINHEAD TTWANGSA berkata...

hoooiiiiii badigollll....apo plak aku berat sebelah lak ni,aku takdo belah mano2,perjuangan demi melayu itu yg didulukan,yg lu org plak sebok nak puji org ni la, kutuk org tu la.sudah la org2 melayu buangkan budaya lama tu,kalau org melayu sendiri taknak ubah perangai..tak salah la geng mamak masuk line..blehh, DENGAN AKHIR KATA " DEMI MELAYU AKU PERTAHANKAN BUMI MELAYU KU INI,ISLAM AGAMA RASMI BUMI KU INI,CUCU CICIT MELAYU KU TETAP MENJADI TUAN DI BUMI MELAYU INI,BUKAN JAWATAN YG DI CARI,MELAYU BERSATU BERSATU BERSATU..BANGSA LAIN TAKKAN MENGANGGU..T/KASIH

hulubalang titiwangsa berkata...

wa tenguk pada rumah terbuka umno titiwangsa semalam wa masih percaya Datuk Seri Dr.Suleiman Mohamed masih berpangaruh dan rasa bangga duduk bawah naungan beliau Hidup Datuk Seri..Hidup melayu