Isnin, 18 Ogos 2008

POLITIK WANG ( RASUAH) SEMAKIN SUKAR DIHAPUSKAN DALAM UMNO

Memang sudah menjadi lumrah zaman sekarang yang mementingkan wang dari nilai-nilai murni sehingga hilang pertimbangan dan menjadikan diri sebagai hamba duit. POLITIK WANG AKA RASUAH semakin menjadi-jadi dan semakin ramai yang mengikuti langkah ini untuk mencapai hajat yang dikehendaki. Pertanding untuk sesuatu jawatan pada masa sekarang sudah terpesong dari landasan sebenar iaitu mencari seorang pemimpin yang benar-benar ingin membantu di semua peingkat dari akar umbi hingga ke pucuk kepimpinan. Nilai-nilai Integriti sudah jauh terbuang, terpinggir dan dibiarkan berlalu.

Semua peringkat cawangan hampir selesai mengadakan persidangan dan pemilihan calon-calon untuk semua peringkat. Ada yang berjalan lancar, ada yang mengalami masalah, ada yang dibatalkan, ada yang terpaksa buat persidangan semula dan lain-lain. Rasuah aka Politik Wang heboh dan kecoh diperkatakan, ada yang dapat habuan, ada yang bengang sebab tak dapat habuan, ada yang menolak sebab rasuah menjadi taruhan dan pelbagai lagi.

Bulan Oktober nanti bermulalah episod baru bahagian. Disini akan menentukan calon-calon yang telah dipilih diperingkat cawangan. Selepas semua cawangan selesai bersidang, 'Kempen Manager' akan menjadi lebih sibuk dari sebelumnya. Ada yang sampai tak tidur malam disebabkan berkempen dan memikirkan stategi yang akan dilaksanakan. Perwakilan menjadi orang penting menentukan siapa bakal menjadi pemimpin.


PEMUDA HARAPAN BANGSA

* ini adalah dari pendapat penulis sendiri

7 ulasan:

BELIA PASAR MINGGU berkata...

salam semua saya setuju dengan pendapat diatas

asimo berkata...

betullah tu.....

Si Kurap Warisan berkata...

Saya bersetuju... Sebagai pemuda kita punya tanggung jawab untuk menolak pemimpin yag bermusim macam biskut chipsmore kejap ada kejap tak de... Satu yang saya khuatirkan ialah akibat terlalu ber politik maruah kita gadai, bangsa kita gadai, akhir sekali ugama pun kita gadai... Inilah jadinya apabila ada sikap tidak apa dan menjadikan duit segala-galanya...

Jangan disamakan jasa dan budi dengan rasuah kerana ianya tidak bermusim... Setidak-tidaknya individu ini sanggup membantu walaupun tanpa memikirkan kita akan mengundinya.... Pemimpin yang mulia harus di junjung dan kalau dia lari dari dasar perjuangan sanggah lah dia dan sungkurkan dia ke tanah... Pada ketika itulah bakti kita pada parti bukan pada satu-satu individu

Ayuh... kita rapatkan barisan dan perangi Politik Wang.... Allahu akhbar

Tanpa Nama berkata...

jgn cakap tak serupa bikin la. huloq, mesti amek nye-ahli menyampah

Tanpa Nama berkata...

Woi bodoh, huluq tu kat kau, bila lak bagi kat ahli, makan suap, makan rasuah, aku ni dok tengok je kau jual bangsa, sakit mata, bawak bawaklah bertaubat kau tu dah tua

lampu oren berkata...

cuba bg tau....ada ke d titiwangsa yg berpolitik tanpa wang?

Skinhead berkata...

pa la hal korang nak kecoh2 ni...korang tak tengok ke skrg kaum cina dan india..dah cabar kita,kita ckp tentang kemerdekaan dari perjuangan org melayu ,org2 cina melenting...org cina dan india boleh mempersoalkan ketuanan melayu, kita mesti ancam dan beri amaran,kalau taknak dengar,kita perang..biar darah mengalir demi bangsa melayu dan agama islam..dah muncul panglima2 melayu seperti di wilwyah persekutuan,P PINANG..knaper mesti di ambil tindakan pd yg memperjuangkan org melayu,knaper mesti dengar semua pandangan bangsa lain,diorang mesti dengar ckp kita,knaper takut dgn ugutan bangsa lain..PAK LAH penakut la, kena ugut dari kaum lain dah goyang,terus nak ambil tindakan pd bangsa melayu sendiri...makin lama makin byk songei org cina n india ni, dah tak hormat kita,pastu kita pulak nak kena hormat dia...pi mampus sama lu org cina dan india,jgn nak tunjuk langsi korang, pd pemuda2 umno titiwangsa takyah la kecoh2 tang jawatan2 tu, takda jawatan pun boleh buat kerja...