Khamis, 14 Ogos 2008

Update - Jawatan Ketua Wanita , Ketua Puteri dan Naib Ketua Puteri Tiada Pertandingan


Puan Hajjah Khadijah Bt Alang Ibrahim, Naib Ketua Wanita Titiwangsa
bakal memenangi jawatan Ketua Wanita Bahagian di ikuti pula dengan Puan Hazarina Bt Zaini, Naib Ketua Puteri juga bakal memenangi kerusi Ketua Puteri... begitu juga dengan Puan Zarina Bt Mohd Zahir bagi jawatan Naib Ketua Puteri...... Mereka ni semua orang yang kerja kuat, cuma bagi Jawatan Ketua Pemuda penyandang jawatan Naib Ketua Pemuda tidak diberikan laluan mudah oleh Pemuda Cawangan kerana Azizul Rahman, Bendahari Pemuda Bahagian telahpun cukup pencalonan untuk pertandingan bagi merebut Jawatan Ketua Pemuda Bahagian.... Cuma 12 Cawangan lagi untuk bersidang.... Harap Azizul boleh kompromi dan terima cadangan Cawangan Keramat Jaya untuk bertanding Naib...

28 ulasan:

Si Kurap Warisan berkata...

Kepada Sdra aileb... paparkan e-mail sdra untuk saya up kan sdra sebagai contibutor.... Kepada teman-teman seperjuangan yang lain samaada Veteran, Pemuda, Wanita, Puteri dan NGO's mahupun mana-mana individu saya juga cadangkan berbuat demikian... Marilah kitya mengasah bakat penulisan masing-masing dalam membentang, mengupas, mengomen apa saja berkenaan komuniti Titiwangsa... Untuk makluman semua seat terhad... Ianya bertujuan agar blog ini nanti tidak di label sebagai berat sebelah...

Anak Melayu77 berkata...

bagus gak kalau xde pertandingan. baru la dinamakan demokrasi terpimpin... buat ape nak rebut jawatan kalau dah tau x mampu nak menjalankan tugas. x guna gak kalau menang pastu x buat keje... ape yg pasti kalau nak pilih ajk wanita, pemuda & puteri tu pikir2 kan la. jgn nanti salah pilih dpt yg x reti nak buat keje.lagi la haru biru..... jgn asyik nak gah dgn jawatan je.... ingat ini amanah org melayu. berdosa besar kalau x tunaikan amanah yg diberi dgn sepenuh hati..... LU PIKIR LA SENDRI....

Tanpa Nama berkata...

Kenapa takut kalau ada pertandingan. Itukan tandanya ahli-ahli umno dari orang-orang yang cerdik pandai. Puteri takda pertandingan sebab ahli-ahli pun tak tahu dok kat mane. Dari pemerhatian, ada juga puteri yang bersidang tak cukup korum ataupun lulus je, tanpa bermesyuarat. Puteri takpa, tapi kalau pemuda yang buat dah tentu heboh satu malaya. Lihatlah apa yang jadi pada pemuda yang mencalonkan Azizul? Ada saja bantahan. Mesyuarat dah disahkan pun boleh dibatalkan dan diarahkan bersidang semula. Ini politik pemuda yang mendapat bimbingan orang kuat dalam bahagian.Apa salahnya kalau beri laluan pada Azizul. Dia pun orang yang kuat bekerja. Idham masih ada masa lagi. Teruskan dengan jawatan naib. Mungkin Azizul bukan pilihan itu sebab didera macam2 hal. Kuatkan semangat Azizul, perjuangan yang ikhlas pasti mendapat ganjaran yang baik. Insyaallah.......

aileb berkata...

saya sokong pendapat diatas diatas. tidak kira sesiapapun yang sudi menawarkan diri untuk menjadi pemimpin atau orang lain yang mencadangkan kerana orang tersebut mempunyai daya kepimpinan yang baik. tidak kira azizul ... idham yasser... atau sesiapapun yang mahu bertanding tapi mesti kena dengan gayanya yang bukan menjadikan wang sebagai taruhan untuk kemenangan.


cerita terbaru mengenai cawangan, dimana pencadangnya sudah muflis, telah diarah untuk membuat persidangan semula. tarikh tak pasti lagi


terima kasih saudara si kurap warisan. email saya mizah_m05@yahoo.com.my

pemuda harapan bangsa

Mamak cendoi berkata...

Azizul buat kerja, waduh-waduh apakah aku bermimpi disiang hari, Azizul kalau tak de upah dan tak menguntungkan dia takkan buat punya, tak caya tanyalah adik dia Azizul Rahim, kat telinga aku ni masih terdengar-dengar lagi kutukan dia,

okla kalau aku tak betui cuba bagi 3 program pemuda titiwangsa yang dia involve dari A-Z, kalau pemuda wilayah lainla, masukkk, harap kalau datang, pakai lawa, gere tengok, huluq duit minum pun tarak, ini macam nak jadi kp ka,

Tak Caya Tanya Dia........ Ha...

Si Kurap Warisan berkata...

Saya ingin mencadangkan disini... Manalah tahu kita salah menilai kelayakkan masing-masing, justeru itu sekali saya jemput semua untuk hantar... E-mail seterusnya saya boleh jadikan anda Penyumbang Artikel... Anda boleh tulis apa yang anda mahu asalkan tidak menyakiti, merosakkan maruah, memaki hamun... Blog ini untuk kita... Tujuannya adalah untuk kebaikan....

beliapasarminggu berkata...

salam tompang lalau

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangakan tak payah ada pertandingan lagi dalam umno ni setiap kali kita lantik je dan juga tak payah bersidang cawangan mahupun bahagian membazir duit je. Ketua bahagian buatlah pilihan sendiri yg mana berkenan dan lantiklah sendiri.
Jimat duit UMNO daripada buat kat Hotel mahal2 tapi dah ditulis skrip apa yg akan berlaku.

Si Kurap Warisan berkata...

Pertandingan tu bagus dan sihat kalau diantara yang terkuat dan yang bersungguh-sungguh untuk membela bangsa... cuba kita lihat sukan olimpik hanya yang terhandal yang patut sahaja layak... tapi cuba bayangkan apabila pertandingan ini disulami dengan Bookie... dan Wang maka adakah pertandingan tersebut sihat

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju benar ngan si kurap warisan diatas. Pertandingan tu bagus tapi byk yg sudah dicemari daripada pemimpin atasan sehingga ahli2 biasa yg ramai sudah terbiasa dgn permainan duit atau politik wang. di titwangsa melobi dah menjadi lumrah dari RM10 sehinggalah beberapa RM........
ada calon yg melobi kata mereka layak kerana tak main politik wang tapi ketua cawangan bagi undi sebab dah byk terhutang body ngan org tertentu..
Pertandingan di Titiwangsa amatlah perlu terutama di peringkat Pemuda kerana titiwangsa dah ketandusan pemuda yg berkaliber utk mewarisi kepimpinan bukannya dgn mewarisi mcm sistem beraja.
saya juga nak cadangkan kepada UMNO titiwangsa agar dapat mempekenalkan calon2 yg bertanding dan dapatkan biodata penuh( mcm resumelah).
calon ni mcm org nak minta kerja juga. kita kena tahu latarbelakang dan kemampuan mereka bukannya sebab ketua cawangan atau ketua pemuda aku suruh..

Tanpa Nama berkata...

salam semua....dari psda pandangan saya...ramai calon yg bertanding, calon yg bermusim...byk program yg diadakan sebelum sebelum ini jarang calon2 ini melibatkan diri atau hadir...tiba2 bila musim ada pertandingan baru nak nampak...ni calon mcm mana...kalau nak kuat umno
kembali..buat keje..jgn fikirkan jawatan..takda jawatan pun boleh buat keje..saya rasa amat sedih bila melihat penamaan calon permatang pauh...umno dah nampak kecil...pkr begitu ramai..org umno di caci di hina dan di perli bagaikan takda maruah...kita jgn nak cakap mcm bunyi dentuman senapang...bunyi je kuat tapi peluru kosong...saya tengok tak ramai org titiwangsa yg dtg kesana..tapi masa berkempen utk bertanding di ttwangsa..visi begitu hebat...bagaikan nak naik ke angkasa..saya tengok di sana yg ada org2 yg selalu ada di mana pilihanraya kecil di adakan...mereka takda jawatan apa2 di ttwangsa...tapi mereka pergi sebagai pejuang..patut nya org2 ni la yg patut di lantik memegang jawatan ..bagi yg menawarkan diri bertanding di ttwangsa tidak kira apa2 jawatan...bahagian,wanita,pemuda n puteri...visi yg di war2 kan biar seiring dgn keadaan semasa...entah lah apa maksud mereka yg nak bertanding.....ini lah cogankata mereka..BIAR BERGAYA DARI BUAT KERJA...

mosuman berkata...

pertandingan yang ujud di mana2 peringkat jawatan didalam UMNO adalah menggambarkan dan membuktikan bahawa UMNO masih relevan dan disayangi oleh ahli2nya...biarlah mereka bertanding, jangan disekat2, jangan diblok2... kalah-menang biarlah perwakilan menentukan semasa mesyuarat di peringkat bahagian nanti pada bulan oktober...kenapa perlu takut untuk bertanding ? Kalau betul disukai,digemari dan diiktiraf oleh akar umbi sebagai bakal menerajui bahagian atau sayap2, buktikanlah semasa pengundian nanti...the BEST candidate will win !

asimo berkata...

Jgnlah jadikan UMNO ni hak pemimpin pulangkahlah kepada kuasa kepada semua ahli. Biarlah ahli memilih dan kepada yg bertanding jgnlah main duit sgt.Tunjukkan yg anda boleh dan benar2 nak bekerja utk semua ahli.
Ingatlah pemimpin dipilih dari akar umbi bukannya pilihan pemimpin sahaja.

Tanpa Nama berkata...

helloooo.....bro,jgn lah sibuk nak kejar jawatan dlm parti...kerje tak nak buat...kalo dtg berjumpa org mcm menteri2 kirim salam la....bila hati ada niat utk Kedaulatan Melayu..jawatan tolak tepi dahulu..bekerja sama dlm perjuangan bersama akar umbi...akar umbi bukan macai bro...mereka berjuang demi hak melayu...yg nak bertanding dtg mcm koparat...hello bro..zaman perang utk melayu tak pandang koparat...takda akar umbi berjuang..koparat pun mati ooooo...ingat sikit kpd yg nak bertanding..jgn cakap tak serupa bikin..kita berjuang utk kedaulatan melayu,hak melayu..jgn sekali sentuh islam..jgn nak pegang jawatan utk nak jadi kaya..mcm ni punya org...elok duduk kat pulau dgn pengikut2 nya....fikir la bro..fikir la bro...melayu dah di tekan oleh bangsa lain..lu org pulak nak tunjuk handal dgn bangsa sendiri..apa dah jadi ni...kalau calon2 yg nak bertanding war2 visi masing2..mengarut la..belum dpt, semangat bukan main tinggi..bila dah dpt jawatan yg di idamkan..visi pun tah kemana..dgn jawatan yg ada merayau jalan2 cari makan..akar umbi pun bye bye bye...aku panas tengok lu org dgn sikap BIAR BERGAYA DARI BUAT KERJA...aku akan buat misi demi melayu...ayuh org melayu...mari berjuang demi kedaulatan org melayu...tak perlu jawatan dlm parti....jawatan tak penting..bye..MERDEKA..MERDEKA..MERDEKA

Tanpa Nama berkata...

apa la lu mosuman, lu ni sedar ke tak sedar ataupun lu syok sendiri, pasal kalau bertanding mungkin yang untung korang, ahli umno rugi,

betul kata bro aku kat atas... kalau nak berkhidmat tak yah kira jawatan, boleh bantu tenaga dan uang...

bukan time bertanding je nak tunjuk muka, cubala suluh sikit muka tu,

BRO berkata...

MELAYU DAH DI PERLEKEHKAN OLEH BANGSA LAIN...LU ORG PULAK BEREBUT JAWATAN SESAMA SENDIRI..ADA PIKIR KE KORANG BRO..JGN SYOK SENDIRI JE BRO....KALAU TAK BERSATU...LU ORG PEGANG JAWATAN APA PUN TAK GUNA BRO..AKU HERAN LAH TENGOK KORANG NI..VISI TINGGI MELANGIT..TAPI SEMUA ANGAN2 MAT JENIN ( SEBELUM DPT JAWATAN)YG KAT DARAT NI PUN KORANG TAK DPT SELESAIKAN...PIRRAAAHHHH..BERPIJAK LAH DI BUMI YG NYATA BRO...BANGSA LAIN KUTUK MELAYU ...LU ORG DUK DIAM JE APAHAL...LU ORG NAK PEGANG JAWATAN TINGGI KAN...BERJUANG LAH DULU BRO.....HAMPEEHHHH BTUL LAH KORANG NI...MAT KILAU KALO HIDUP LAGI SEDIH MELIHATKAN ORG2 MCM LU ORG...KITA HARUS BERSATU TAK KIRA APA LEVEL LU ORG...DEMI MELAYU..K..SALAM

esso keramat berkata...

hoi mamak cendoi....cam Azizul tu dia klu wat baik dia x kasi tau org pnya la.....cuba hg plak bg aku 3 program yg idham yasser ada buat slama dia jd NKP?...ada ka xda.....xkan nak plih sbb dia bin Dato' Seri kot...

mamak cendoi berkata...

itu la hang asyik duduk kat esso ja.. macammana Pasar Keramat yang duduk sebelah hang tu tak siap camtu juga lah percampuran hang.

Malaih aku nak menjawap hang sebab nampak sangat hang tak ikut program yang ada Kat Bahagian, setidak-tidak aku ada jugak dijemput pei program dengan mukriz dan Aman Malaysia selain dari program Futsal yang aku dok join dan tolong sikit-sikit.. harap Azizul jangankan nak angkat kerusi meja ka, tolong sikit sana sini, nak jak borak tanya habaq pun tak da.. aku pun tak tau cammana zuri dok boleh pilih dia ni jadi bendahari harap tunjuk lawa saja la no.. harap azizul.. tolong huuuuhhh banyakk dia dok tolong, tolong apa hang nak tau TOLONG TENGOK, kah! Kah! (LOL)

Tu pasai la aku dok mengomen kat blog ni sebab aku naik menyampah jenih orang cammni Aku tau Idham bukannya baguih sangat pun tapi kalau dia sanggup kotok tangan dan buat kerja sama-sama pemuda, hmm bagi aku dah kira baguih la tu, paling tidak ada jugak tengok hal ehwal pemuda, baik lagi lak aku rasa dari zuri

esso keramat berkata...

patut la hang jual cendol smpei tua...idham jmput pg program mukhriz...tp bukan program idham erk...dlu hang cter psl buat program...tau2 skrg hang dah tukar tajuk plak!!!....hang x paham ngan statement hang sndri!!!...pastu ckp psl percampuarn org...hang bg tajuk yg hang sndri x tau nak olah!!!...aduss...pasni hang luaskan percampuran dan upgrade sikit IQ hang tu nooo....

mana hang tau aku x ikut prog. bhg?
x kan psai akat krusi skit2 leh jadi KP bhg kot....atau hang pilh sbb 'BIN' dia...klu hang biasa main bhg...pasti hang tau apa yg berlaku
pada smua msyuarat Umno caw...khususnya Pemuda...dan hang pun pasti tau byk bnda x btul berlaku...tau ke x tau?....td cter psai percampuran!!!!

aku ingat hang ni sama gak la...KAKI AMPU....

Kita patut kena sbok tgok bhg. sndri...bukan sbok ikut Mukhriz...
nak main Malaysia kunun noooo...

jgn lupa psan aku nooo....pluaskan percampuran hang lagi nooo....

mamak cendoi berkata...

ohhh rupanya hang la. aku dah kenai dah hang sapa..

hang la orang yang Idham dok jaga dulu lepas tu tak dapat apa-apa la ni hang pei ikut Azizul lak.

Memang hang orang yang banyak ikut program tapi pasai apa hang berenti sebab tak masyukkk... kan

sudahlah tu sdra, jangan la hang pei jual maruah hang tu.. dengan wang ringgit..

setahu aku orang yang ikut azizul ni adalah orang yang tertarik dengan wang ringgit. apa yang nak perjuangkan.. perut hang ka..

woi jangan gadai bangsa woi.. aku sokong idham pasai dia ada juga ambik berat hal Pemuda bukankah hang jugak makan bawah tangan dia dulu.. takkan idham tolong orang lain hang nak marah lak..

confirm azizul dah bagi hang banyak

Tanpa Nama berkata...

bagi aku kalau dah boleh angkat kerusi dan BIN nya Sulaiman dah kira baguslah tu, itu tandanya orang yang tak sombong dan sanggup gembeling tenaga bersama-sama, daripada orang yang baru nak kaya tapi dah belagak macam Sultan Brunei

BRO berkata...

HALOOO....ESSO KERAMAT...LU BETUL2 LUPA DIRI KERANA DUIT...DULU AKU TENGOK KAU BUKAN PUNYA BAIK DGN SDRA IDHAM,MASA DAH JADI ORG KUAT IDHAM..LU PUNYA LAGAK N SOMBONG TUHAN SAJA YG TAHU.....TAPI SKRG LU HENTAM BAGAI NAK RAK...MASA LU MELEPAK DULU ADA CALON KAYA RAYA MCM MENTERI TU TENGOK LU....BETUL CHE DET CKP MELAYU MUDAH LUPA...ADA PEPATAH ORG TUA BERKATA " BUAT BAIK BERPADA2...TRY PD YG KAYA JGN SEKALI..TRY BYK KALI"...PASTU CARI ORG KAYA YG LAIN PULAK...SEMOGA KEJE TRY LU AKAN DPT MEMBELI PETROL PUM ESSO DI KERAMAT TU...GUA TENGOK SEMUA KERENAH2 PEMUDA2 TITIWANGSA..GUA MEMANG MONITOR LU DARI DULU..LU NI MCM MANA..LU DAH BERI JAWAPAN DIRI LU HARI INI...TAHNIAH ESSO KERAMAT..TRY N TERUS TRY...SEMOGA BAHAGIA KE ANAK CUCU...ESSO KERAMAT SEBUT 3X MERDEKA MERDEKA MERDEKA...TIMER KACIH BYE BYE...

esso keramat berkata...

Ingatkan teror sgt....melatah rupanya....Hahahahahahaha........

Tanpa Nama berkata...

Siapa masuk perangkap siapa... Tak yah tukar topik, mengaku je la...

badigolllll berkata...

esso keramat ini bukan masa nak melatah...nak sedarkan lu..jgn hidup nak try org je...badigoollll

Tanpa Nama berkata...

dlu nenek aku pun lawa.....

budak bank berkata...

Ini blok brat sebelah la.....ppl nak coment pun mnyampah....smua lari title...better u all one side je lah give coment...

sari ratu berkata...

just let him win 4 free.....may his 'Loyal' spprters satisfied!!!....even
though dat 'guy'is not fit enough....
da 'man' is still around.....